آموزش رباتیک | 10 دلیل اصلی برای آموزش رباتیک به کودکان

 10 دلیل اصلی برای آموزش رباتیک به کودکان

 

 

 

 

 

در دنیای امروزه ، یکی از وظایف مهم والدین قرار دادن کودک خود در مسیر رشد و یادگیری همراه با تفریح است . در تحقیقات بسیاری ثابت شده است که کودکان با بازی و تفریح ، مسائل گوناگون را بسیار سریع تر آموزش میبینند. رباتیک دنیای وسیعی از خلاقیت ، دانش ، مهارت و سرگرمی است . آموزش رباتیک به کودکان به طور کلی باعث مهارت افزایی و رشد فکری کودک میشود..

در ادامه 10 دلیل اصلی و فواید آموزش رباتیک به کودکان بررسی میشود

 

 1. آموزش رباتیک به کودکان باعث میشود بچه ها تفکر خلاقانه و انتقادی پیدا کنند.

رباتیک کودکان را تشویق می کند که خلاقانه فکر کنند، راه حل هایی برای مشکلات دنیای واقعی بسازند و طراحی کنندو همچنین به جوانان کمک می کند تا در صورت بروز مشکلات، ایده ها و راه حل های نوآورانه جدیدی ارائه دهند.

علاوه بر این، رباتیک می‌تواند بچه‌ها را تشویق کند که خارج از چارچوب فکر کنند و ایده‌های اصلی را ارائه دهند‌ این زمانی اتفاق می افتد که آنها سعی می کنند راه های جدید و خلاقانه ای برای استفاده از روبات های خود بیابند. به طور کلی، یادگیری در مورد رباتیک می تواند به کودکان در کسب مهارت های تفکر انتقادی و خلاقیت کمک کند.

2.آموزش رباتیک به کودکان باعث میشود بچه ها توانایی حل مسئله خود را افزایش دهند.

بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه بن گوریون نقف  انجام شد،یادگیری رباتیک به بسیاری از بچه های جوان کمک می کند تا چالش ها را به روشی خلاقانه حل کنند.

این مطالعه نشان داد که کودکان خردسال اغلب مشکلات را هوشمندانه و خود به خود حل می‌کنند. در پروژه‌های رباتیک، کودکان عمدتاً با دانش کیفی و ظرفیت تشخیص پدیده‌های خاصی که بر عملکرد سیستم تأثیر می‌گذارند، کار می‌کنند.

این مطالعه همچنین نشان داد که گنجاندن مهارت های حل مسئله در یک برنامه درسی مبتنی بر پروژه برای بچه ها مفید است.

  1. آموزش رباتیک به کودکان باعث میشود بچه ها اصول و مفاهیم کدنویسی را یاد بگیرند و درک کنند.

رباتیک به کودکان کمک می کند تا اصول برنامه نویسی و کاربردهای آن را درک کننداز طریق روباتیک، کودکان ربات های واقعی می سازند و به تنهایی کشف می کنند که چه چیزی می تواند خوب باشد و چه چیزی نمی تواند.

همچنین، آنها یاد می گیرند که چگونه دستورالعمل های دقیقی را بنویسند که یک ربات را قادر به عملکرد می کند علاوه بر این، برنامه نویسی/ کدنویسی یکی از موضوعات قابل بررسی است که فرصت های شغلی آینده را برای بسیاری فراهم می کند.

همچنین، فناوری به بچه ها اجازه می دهد تا درک کنند که دنیای واقعی چگونه است و با استفاده از فناوری به فضای مبتنی بر مسئله بپردازند.

4.آموزش رباتیک به کودکان باعث میشود بچه ها مهارت های قرن 21 را بیاموزند.

ایالات متحده، استرالیا، فنلاند و سنگاپور تنها چند کشوری هستند که مهارت های قرن 21 را مرکز تلاش های اصلاحی آموزشی خود قرار داده اند طبق تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو  رباتیک نقش کلیدی در ارتقایمهارت های قرن 21 در کودکان ایفا می کند.

علاوه بر این، رباتیک موضوعی است که در آن پتانسیل تأثیرگذاری بر مفهوم مهندسی در همه سطوح از پیش دبستانی تا مقطع کارشناسی ارشد را دارد . رباتیک راهی را برای بچه ها ارائه می دهد تا از نظر فنی مسلط شوندو

همچنین به آنها کمک می کند تا ریاضیات و اصول علمی را از طریق سبک یادگیری مبتنی بر تحقیق بیاموزند.

مطالعات متعدد همچنین نشان داده است که دلیل اینکه بچه ها باید رباتیک را بیاموزند این است که رباتیک می تواند به دانش آموزان کمک کند تا مهارت های مهم تحصیلی را بیاموزند. مانند نوشتن، خواندن، تحقیق،

خلاقیت، همکاری، تفکر انتقادی، تصمیم گیری، حل مسئله و ارتباط در حالی که آنها را در معرض حوزه های محتوایی مانند فیزیک، زیست شناسی، جغرافیا، ریاضیات، علوم، الکترونیک و مهندسی مکانیک قرار می دهد

 

5.رباتیک به ایجاد اعتماد به نفس کمک می کند

اهمیت یادگیری رباتیک در این است که به فرزندان شما کمک می کند تا احساس غرور و موفقیت را تجربه کنند. به خصوص زمانی که آنها موفق می شوند پروژه های خود را بسازند و آنها در دنیای واقعی کار کنند .

اگر کودک در سنین پایین شروع به یادگیری رباتیک کند، در ایجاد اعتماد به نفس سودمندتر خواهد بود.

این امر دانش آموزان را تشویق می کند تا به توانایی های خود ایمان داشته باشند. علاوه بر این، دانش آموزان با شرکت در مسابقات رباتیک و المپیادها دستاوردهای قابل توجهی به دست می آورند ،رباتیک از طریق طرح

های متعدد و آزمایش نسخه های مختلف، صبر، استقامت و اراده را پرورش می دهد .

 

6.آموزش رباتیک به کودکان باعث میشود بچه ها بسیاری از مفاهیم علوم و ریاضی را به صورت عملی بیاموزندو دانش فنی خود را افزایش دهند.

رباتیک یک تجربه یادگیری عملی و جذاب را ارائه می دهد .که همواره با تخیل کودک سروکار دارد .طبق مطالعه انجام شده توسط دانشگاه فناوری نانیانگ مروری بر استفاده از ربات ها در کودکان آموزشی و خردسال، بسیاری

از بچه ها پس از استفاده از رباتیک در برنامه های آموزشی خود، دانش مفهومی خود را در موضوعات علوم تا 57 درصد با موفقیت افزایش داده اند.

 

  • مباحثی از دانش مانند نیرو، حرکت و انرژی برای طراحی و ساخت ربات ها ضروری است. در اینجا بچه ها مهارت های فیزیک و مکانیک خود را بهبود می بخشند.

 

  • کودکان می توانند نحوه طراحی و ساخت سازه های محکم یاد بگیرند

 

  • بچه‌ها می‌توانند با استفاده از الگوریتم‌ها و استدلال منطقی برای برنامه‌ریزی ربات‌ها، اصول علوم رایانه را بیاموزند.

 

  • کودکان ممکن است نیاز به استفاده از مفاهیم ریاضی مانند هندسه، اندازه‌گیری ، متعادل سازی در ربات‌ها داشته باشند.

از این رو، بچه‌ها می‌توانند ارتباط و کاربردهای دنیای واقعی اصولی را که مطالعه می‌کنند از طریق رباتیک ببینند. این می تواند به دانش آموزان کمک کند که علوم و ریاضیات را جذاب تر و جذاب تر بدانند.

بر اساس مطالعه‌ای از دانشگاه فناوری نانیانگ، مشارکت کودکان در پروژه‌های رباتیک به تقویت همکاری و توانایی‌های حل مسئله در مدرسه ابتدایی کمک کرد. این بیشتر توسط هونگ و همکاران نشان داده شد.

مطالعه (2011) نشان داد که استفاده از روبات‌ها به کودکان کمک می‌کند تا در حین کار با همکلاسی‌های خود برای حل چالش‌ها عمیقاً فکر کنند، که تجربه یادگیری آنها را بهبود میبخشد.

به طور کلی، کار گروهی و توانایی‌های همکاری که کودکان از طریق پروژه‌های روباتیک ایجاد می‌کنند، می‌تواند در زمینه‌های مختلفی ارزشمند باشد.

7.رباتیک مهارت های کار گروهی و همکاری را در بچه ها توسعه می دهد.

یادگیری رباتیک به عنوان یک ابزار مفید برای پرورش “مهارت های تیمی” تلقی می شد. کار در تیم یکی از اجزای مشترک پروژه های رباتیک است که به بچه ها یاد می دهد که چگونه با مردم تعامل کنند و ارتباط برقرار کنند.

کودکانی که روی پروژه های رباتیک کار می کنند ممکن است نیاز داشته باشند وظایفی را به اعضای تیم اختصاص دهند، بنابراین آنها باید منابع و ایده ها را مبادله کنند و برای دستیابی به یک هدف مشترک از یکدیگر حمایت کنند ارزش کار گروهی و همکاری خوب با دیگران را می توان از این طریق به کودکان آموخت.

به طور کلی، کار گروهی و توانایی‌های همکاری که کودکان از طریق پروژه‌های روباتیک ایجاد می‌کنند، در زمینه های مختلف بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

8.رباتیک بچه ها را تشویق می کند تا ایده های جدید را امتحان کنند.

کودکان با انجام دادن به بهترین وجه یاد می گیرند ، رباتیک به آنها اجازه می دهد ربات های خود را ایجاد و طراحی کنند که یک تجربه سرگرم کننده و لذت بخش است.

آزمودن ایده های جدید به آنها روش جدیدی برای استفاده از دانش خود می دهد.

همچنین کلاس های رباتیک فضای امن و راحتی را ایجاد میکند که در آن بچه‌ها می‌توانند بدون نگرانی درباره نتیجه کار ایده های خود را آزمایش کنند. حتی زمانی که ممکن است همیشه موفق نباشند، اما با آزمون و خطا

تخیل و مهارت های خود را به چالش میکشند.

9.رباتیک به بچه ها یاد می دهد که با شکست کنار بیایند و بر آن غلبه کنند.

رباتیک می تواند به بچه ها کمک کند که شکست را به عنوان یک فرصت یادگیری ببینند و با هرشکست ناامید نشوند.  استقامت آن ها را در برابر مشکلات افزایش می دهد این لحظات ، یکی از لحظات ارزشمند و مهم آموزشی است.

مثلا :اگر ربات کودک آنطور که باید کار نمی کند، ممکن است لازم باشد از تخیل خود برای عیب یابی مشکل استفاده کرده و راه حلی برای آن بیابد. کودکان از طریق فرآیند مهارت های حل مسئله خلاقانه تفکر انتقادی را یاد می گیرند.

در سنین پایین، یادگیری رباتیک از ابتدا، به بچه ها اعتماد به نفس زیادی می دهد تا ایده های جدید بسازند. در ابتدا، آنها قادر به خلق چیزهایی نبودند. تمرین بیشتر به آنها نگرش مثبت “من می توانم آن را انجام دهم” می دهد. این نگرش باعث می‌شود که چالش‌ها و ریسک‌ها را متحمل شوند و به موفقیت‌های جدیدی دست یابند.

10.رباتیک به بچه ها کمک می کند تا مهارت های حرکتی را بیاموزند.

در سنین پایین،  هنگامی که آنها درک درستی از مکانیک و سپس روباتیک پیدا کردند احتمال اینکه چیزی بسازند بیشتر میشود. کودکان می خواهند تجربیات عملی بیشتری را امتحان کنند. رباتیک در سنین پایین ، مهارت های حرکتی را به شدت افزایش می دهد و باعث دست ورزی کودکان میشود.

  • بچه‌ها می‌توانند مهارت‌های حرکتی خود را با ساخت و مونتاژ ربات‌ها تقویت کنند، زیرا باید از قطعات و اجزای کوچکی استفاده کنند.
  • کودکان می توانند هماهنگی دست و چشم و مهارت انگشتان خود را توسعه دهند.
  • بچه‌ها می‌توانند با استفاده از ربات‌ها ،انجام وظایف، مدیریت و هماهنگ کردن حرکات خود را یادبگیرند. آن ها باید قطعات و غیره را به گونه ای قرار دهند که به هدف خود برسند.

کودکان زمانی که در ایجاد و به اشتراک گذاری پروژه های مهم با کلاس خود مشارکت داشته باشند، مؤثرتر یاد می گیرند. به طور کلی، کودکان ربات های خود را می سازند  و از آنها برای بازی و چالش ها استفاده می کنند. به

این ترتیب رباتیک می تواند تجربه دلپذیر و جذابی برای کودکان در یادگیری و تمرین مهارت های حرکتی باشد.

 

 

 

نتیجه

به طور کلی، بسیاری از مطالعات تحقیقاتی ثابت کرده‌اند که یادگیری رباتیک به بچه‌ها کمک می‌کند، تا مهارت‌ها و دانش‌هایی را که برای موفقیت در دنیای دیجیتالی امروزه نیاز دارند، توسعه دهند. همچنین  آموزش رباتیک می تواند به آنها کمک کند تا پتانسیل استفاده از فناوری را برای حل مشکلات و بهبود دنیای اطراف خود ببینند.

مجموعه بارمان رباتیک با ارائه یک روش سرگرم کننده و جذاب برای یادگیری در مورد این موضوعات، به کودکان کمک می کند تا عشق به یادگیری و کنجکاوی در مورد جهان را توسعه دهند. این امر به آنها در طول زندگی آنها کمک خواهد کرد.

امیدواریم 10 دلیل ذکر شده در بالا برای اینکه بچه ها باید رباتیک را یاد بگیرند برای شما مفید بوده باشد.

همچنین برای اطلاع از دوره های آموزشی و بسته های رباتیک ، اینجا کلیک کنید

 

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.